כל מי שסיים לימודי תואר באחד מהמוסדות להשכלה גבוהה שמוכרים בישראל זכאי להטבת מס למשך שנה אחת בשנת המס שאחרי שנת סיום הלימודים או בשנה שאחריה. כדי שנוכל להתחשב בהטבה שמגיעה לכם, אנחנו זקוקים למסמך בשם אישור זכאות לתואר.

במדריך הבא הסברנו בדיוק מה חשוב שיהיה כתוב במסמך הרלוונטי, ולמטה תוכלו למצוא את פרטי התקשרות של כמה מהמוסדות הגדולים.

למה אנחנו צריכים את זה?

את הטבת המס עבור סיום התואר ניתן לממש דרך צירוף אישור הזכאות לתואר לטופס ה-101 במקום העבודה. במידה ועשיתם זאת בעבר, כבר קיבלתם את הטבת המס שמגיעה לכם עבור שנה זו.
 
במידה ולא דיווחתם על סיום התואר במקום העבודה, נוכל להתחשב בהטבה שמגיעה לכם כעת במהלך הבדיקה שלנו.
ֿ

כדאי לדעת

מספר נקודות הזכאות לתואר משתנה בהתאם לסוג התואר. התארים שמזכים בהטבת המס הם תואר ראשון, תואר שני, או תואר שלישי במסלול ישיר לדוקטורט.
 
תואר ראשון – מזכה בנקודת זיכוי אחת, אותה ניתן לממש בשנה שלאחר סיום התואר או בשנה שאחריה.
תואר שני – מזכה בחצי נקודת זיכוי בשנה שלאחר סיום התואר או בשנה שלאחריה.
תואר שלישי במסלול ישיר לדוקטורט  מזכה בנקודת זיכוי אחת, למשך 3 השנים שלאחר סיום התואר + חצי נקודה למשך שנתיים נוספות (סה"כ 5 שנים).
 
לא ניתן להתחשב בהטבה עבור תארים שנלמדו בחו"ל.
 

מה אנחנו צריכים?

האישור שאותו אנחנו צריכים נקרא אישור זכאות לתואר. על האישור צריך להופיע תאריך הזכאות לתואר.
 
שימו לב –
אנחנו צריכים את תעודת הזכאות לתואר ולא את תעודת סיום התואר.
האישור צריך להיות בעברית בלבד (לא באנגלית, או בכל שפה אחרת).

דוגמא למסמך תקין עבור זכאות לתואר:

דוגמא למסמך לא תקין (תעודת סיום לימודים):

איך משיגים את המסמך?

לעיתים קרובות מוסד הלימודים שולח את אישור הזכאות לתואר במייל עם סיום הלימודים. לפני שתפנו באופן עצמאי למוסד בו למדתם, אנחנו ממליצים שתבדקו קודם כל אם המסמך כבר נשלח אליכם למייל בעבר.
 
במידה ולא הצלחתם למצוא את המסמך, ניתן לפנות למזכירות המוסד בו למדתם ולבקש מהם שישלחו לכם את המסמך. בחלק ממוסדות הלימודים ניתן גם להוריד את המסמך באתר האינטרנט.
 
ריכזנו עבורכם כאן את פרטי ההתקשרות עם כמה מהמוסדות הגדולים בארץ: