השורה התחתונה:
במידע שאספנו עבורכם מביטוח לאומי נראה כי במהלך 6 השנים האחרונות התגוררתם בישוב מזכה, וזה יכול להשפיע לטובה על החזר המס שלכם. כדי שנוכל לקחת בחשבון את ההטבה שמגיעה לכם, אנחנו צריכים מסמך שנקרא "אישור תושבות" . במדריך הבא נסביר בדיוק מה צריך שיופיע במסמך, ואיך תוכלו להשיג אותו.
אם אתם לא בטוחים שהיישוב שבו אתם מתגוררים מוגדר כישוב שמזכה בהטבת מס, תוכלו לבדוק זאת בלחיצה כאן, שם תמצאו את רשימות הישובים המזכים לפי שנים.
מה אנחנו צריכים?
המסמך שאותו אנחנו צריכים נקרא "אישור תושבות". מסמך זה בעצם מהווה אסמכתא לכך שהתגוררתם באותו היישוב בתקופה מסויימת, ובכך מס הכנסה יוכלו להתחשב בהטבת המס שמגיעה לכם.
במסמך צריך להיות:
1. שם הישוב שבו התגוררתם / אתם מתגוררים.
2. חותמת הרשות המקומית.
3. התאריכים הרלוונטים בהם התגוררתם בישוב.
4. שם מלא, תעודת זהות, וחתימה שלכם בתחתית העמוד.
5. הסעיפים הנוספים שרלוונטים אליכם, מסומנים.
שימו ❤
1. מס הכנסה יכול להתחשב בהטבה רק עבור שנים שמופיעות באישור התושבות ולכן חשוב לוודא שהאישור שלכם מכיל את כל הפרטים והתאריכים המעודכנים
2. פקיד השומה של מס הכנסה מבקש מסמכים נוספים כהוכחה לכך שהישוב שדיווחתם עליו הוא אכן מרכז החיים שלכם. לכן חשוב כבר עכשיו לאסוף חשבונות חשמל, כרטיסי אוטובוס או סיכומי ביקור מרופא המשפחה בקרבת מקום שהם דוגמאות לחלק מהמסמכים שהוא יבקש
איך משיגים את המסמך?
את אישור התושבות תוכלו לקבל מהרשות המקומית שבה אתם מתגוררים, שתנפיק אותו עבורכם.
כדי לקבל את האישור, עליכם למלא טופס בשם "טופס 1312" ולאחר מכן למסור אותו לרשות המקומית.
את הטופס תוכלו להדפיס בלינק הבא.
בנוסף לטופס 1312, עליכם לצרף לבקשה גם:
1. תעודת זהות.
2. חוזה שכירות עבור מגורים באותה הרשות.
3. חשבון מים/ ארנונה בתוספת אישור תשלום אגרה או שובר תשלום.
חשוב לדעת
- במידה וכבר דיווחתם על מגורים בישוב מזכה במקום העבודה, לא נוכל להתחשב בהטבה פעם נוספת.
- גם אם כבר קיבלתם את ההטבה דרך מקום העבודה, עדיין נבקש שתשלחו לנו את אישור התושבות (במידה ותרצו שנגיש עבורכם את הבקשה להחזר עבור אותן שנים שבהן קיבלתם כבר את ההטבה). הסיבה לכך היא שמס הכנסה ירצו להבין למה הייתם זכאים בשנים אלו להטבת מס.